WC2H

De två första resorna till Lundun skedde över nyårshelgen. Centrala London, dvs city of London, lär utöver bofasta, besökas av ytterligare 8 miljoner människor dagligen under denna period. Det märks. På nyårsafton lär det bara på området Picadilly – leicester square – trafalgar square finnas runt hundratusen personer på nyårsnatten.
Något engelsmännen älskar på nyår var, vid den tiden iaf, snöre på sprayflaska. På staket, dörrhandtag, telefonkiosker, lyktstolpar, papperskorgar sprayades med bara den glädje ett tolvslag på nyårsafton kan ge.
En liten liten kines på leicester square beslöt sig, av okänd anledning, att mitt öga var ett lämpligt mål att sikta på. Nu ger snörspray en rätt svårberäknad ballistisk bana. Men den lille jäveln lyckades faktiskt träffa mig mitt i ögat. Men ok, han såg ut att ha nedärvt ninjablod i ådrorna. Fair enough.
Snörspray ser inte bara ut som färgglad sperma, det svider även som fan om man får det i ögonen!
Av svedan i ögonen vänder jag mig om med händerna för ansiktet, svär de fulaste ord jag kan på svenska och springer med huvudet rakt in i trädet till vänster.

Det hela avlöpte ändå rätt lyckligt. Tjejen jag gick med då tyckte synd om mig och följde med hem till mitt hotell. Vi skulle senare det året, och fråga mig inte varför jag sade ja till en MJ-konsert, träffas på Michael Jackson konsert på eriksberg. Jag gick inte dit utan slängde biljetten. Sorry vaddunuhette. Men du bodde för långt bort det hade ändå inte funkat!

2 responses

Kommentera

