SW3 1JJ

En vis man, det kan ha varit jag, skaldade en gång: -Allting från england är skitbra.
Det är ett uttalande som kan misstolkas och behöver förtydligas: Allting som är inköpt i england är skitbra.
Till exempel, Walkers salt & vinägerchips är alltid goda. Men de är fullspäckade med extra transfettlycka först när de är inköpta på plats england.
Alllting inköpt i england är skitbra. Är det köpt på Harrods är det alldeles säkerligen oerhört bra men troligtvis alldeles för dyrt för att du skall kunna motivera inköpet senare.
Undantaget julpynt.
Ingenstans i världen finns snyggare julpynt. Varenda liten pinal för dig till julen i Brideshead Revisited.

På min och Valross planerade Londonresa kommer som tidigare nämnts diverse non-league fotbollstrivia avnjutas. Även ett besök på Harrods enorma groteskt stora julpyntsavdelning ligger på agendan.

7 responses

  1. Älskade Coachführer. Det gläder mig att även ditt skarpsinniga öga hittat hit. Istället för att irritera valross med otaliga mail som enbart handlar om London gjorde jag av ren omtanke en blogg. Där Valross en gång startade sin blogg med inriktning mot några få bekanta startade jag min med en målgrupp beståend av en enda person.

    Valross: Yeth, när jag väl kom på den bilden kändes den så rätt.

Kommentera

